Tallózó / Cikkek /
A szülők sodorják veszélybe saját gyerekeiket
Forrás: https://index.hu/kultur/2024/04/16/tiktok-influenszer-gyerek-gyermekvedelem-internet-divat/
Egészen újfajta veszély leselkedik a gyerekekre az interneten, ráadásul a szülők is részt vesznek benne. Olyan videók terjednek a közösségi hálókon, amelyek sokaknál kiverik a biztosítékot. A gyerek influenszerek piaca akkorára nőtt, hogy külön alkalmazást hoztak létre a számukra: ez a Zigazoo.
Azok a gyerekek, akik 2010 és 2024 között születtek, az alfa generáció tagjainak számítanak. Jelen pillanatban a legidősebb is csupán 14 éves. Az online térben szinte már mindenki jelen van valamilyen módon, életkortól függetlenül, ezek a fiatalok pedig már gyűjtik is a követőket szüleik fiókjain keresztül.
Az NBC News egy 7 éves ikerpárról, Koti és Haven Garzáról ír, akik kozmetikumokat népszerűsítenek és öltözködési tanácsokat osztogatnak 4,8 millió (!) követőnek a TikTokon.
Készülődj velem a vacsorához!
– mondja Haven a hiányzó tejfogaival, majd elkezd bőrápolási termékeket reklámozni. Ezt a videót 2,6 millióan látták, de a többi is minimum 100 ezres nézettségű, és rengeteg eléri a több millió megtekintést.
A „Garza Crew” 2020-ban robbant be a TikTokon, az anya, Adrea Garza egy aktuális trendhez használta fel az egyik, akkor még babakorú kislányát. A videó azonnal elérte a 100 ezres megtekintést, és a lányok már úton is voltak az internetes hírnév felé.
Koti és Haven már az alfa generációs influenszerek közé tartozik. A gyerek influenszerek piaca akkorára nőtt, hogy külön alkalmazást hoztak létre a számukra. A Zigazoo a világ legnagyobb, gyerekeknek szóló közösségimédia-felülete, amelyen több mint 700 „gyerektehetség” van jelen. Az oldalon mindenféle „kihívást” teljesítenek és készítenek, amelyekben más gyerekek is részt vehetnek.
A Zigazoonak 8 millió felhasználója van, a tartalmak jóváhagyását moderátorok végzik, és olyan márkákkal működnek együtt, mint az NBA vagy az iHeartMedia.
Tovább a teljes cikkhez...